Akce

Dom Pérignon Rosé 2009 Luminous Label (0,75l)

56 % Pinot Noir a 44 % Chardonnay, 12 let zrání. Ovocná chuť je majestátní, zralá, plná a intenzivní. Počáteční dojem je výrazně hladký a kulatý, víno se na patře usadí s důvěrně něžným pohlazením. V celkovém hodnocení je víno komplexní a vyvážené. Lahodné vjemy se spojují, přetrvávají a zanechávají za sebou hmatatelný otisk.

  • 9 290 Kč 400 Kč –4 %
  • Na skladě
8 890 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Velikost lahve: 0,75l
Země původu: Francie
Oblast: Champagne
Barva / Typ: Růžové
Obsah cukru: Brut
Ročník: 2009
Balení: Holá láhev
 

luminous label

Speciální edice láhve Dom Pérignon se svítící etiketou. Světlo lez zapnout a vypnout ve spodku láhve. Ideální pro párty, diskotéku či jako opravdu unikátní dárek.

 

Ročník

Rok 2009 byl pro šampaňské výjimečně dobrý. Suchá zima zanechala půdu bez vláhy. Jaro však přineslo tolik potřebný déšť a kvetení révy tak proběhlo v pořádku. Počasí se nakonec umoudřilo a srpen přinesl teplé slunečné dny a chladné, osvěžující večery a suché teplo pomohlo zabránit hnilobě a chorobám.

 

Hrozny

Odrůdy: 56 % Pinot Noir a 44 % Chardonnay

Hrozny pochází z Grand Cru vinic v Aÿ, Bouzy, Verzenay, Mailly, Chouilly, Cramant, Avize a Le Mesnil a z Premier Cru vinic v Hautvillers.

Toto růžové šampaňské je vyrobeno metodou míchání, ve směsi je tedy 14 % Pinot Noir vinifikováno jako tiché červené víno.

 

ZRÁNÍ

Šampaňské zraje minimálně 12 let ve sklepě na kvasinkách. Po degorzáži ještě dalších 6 měsíců odpočívá ve sklepě.

Dosáž: 5 g/l

 

Chuť

Nejprve na okamžik ucítíme vůni růže, pomerančového oleje a šafránu, poté bouquet nabídne teplejší aroma červeného ovoce: malin a třešní a po nich lehké doteky rybízu a fíků. Nakonec převládne sladkost, v níž jsou cítit tóny perníku a lékořice. Ovocná chuť je majestátní, zralá, plná a intenzivní. Počáteční dojem je výrazně hladký a kulatý, víno se na patře usadí s důvěrně něžným pohlazením.  V celkovém hodnocení je víno komplexní a vyvážené. Lahodné vjemy se spojují, přetrvávají a zanechávají za sebou hmatatelný otisk.

 

Párování k jídku

Dom Pérignon Rosé 2009 je zářivé, ovocné, kulaté, bohaté a velkorysé. Ingredience jako je mořský ježek, vepřový bůček, kapustičky nebo chilli papričky pomůžou kyselost a tříslovinnou strukturu šampaňského, skrytou za jeho ovocností.

Ideální teplota podávání je 8 - 10°C.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.