Dom Pérignon Rosé 2009 (0,75l)
Popis
Ročník
Rok 2009 byl pro šampaňské výjimečně dobrý. Suchá zima zanechala půdu bez vláhy. Jaro však přineslo tolik potřebný déšť a kvetení révy tak proběhlo v pořádku. Počasí se nakonec umoudřilo a srpen přinesl teplé slunečné dny a chladné, osvěžující večery a suché teplo pomohlo zabránit hnilobě a chorobám.
Hrozny
Odrůdy: 56 % Pinot Noir a 44 % Chardonnay
Hrozny pochází z Grand Cru vinic v Aÿ, Bouzy, Verzenay, Mailly, Chouilly, Cramant, Avize a Le Mesnil a z Premier Cru vinic v Hautvillers.
Toto růžové šampaňské je vyrobeno metodou míchání, ve směsi je tedy 14 % Pinot Noir vinifikováno jako tiché červené víno.
ZRÁNÍ
Šampaňské zraje minimálně 12 let ve sklepě na kvasinkách. Po degorzáži ještě dalších 6 měsíců odpočívá ve sklepě.
Dosáž: 5 g/l
Chuť
Nejprve na okamžik ucítíme vůni růže, pomerančového oleje a šafránu, poté bouquet nabídne teplejší aroma červeného ovoce: malin a třešní a po nich lehké doteky rybízu a fíků. Nakonec převládne sladkost, v níž jsou cítit tóny perníku a lékořice. Ovocná chuť je majestátní, zralá, plná a intenzivní. Počáteční dojem je výrazně hladký a kulatý, víno se na patře usadí s důvěrně něžným pohlazením. V celkovém hodnocení je víno komplexní a vyvážené. Lahodné vjemy se spojují, přetrvávají a zanechávají za sebou hmatatelný otisk.
Párování k jídku
Dom Pérignon Rosé 2009 je zářivé, ovocné, kulaté, bohaté a velkorysé. Ingredience jako je mořský ježek, vepřový bůček, kapustičky nebo chilli papričky pomůžou kyselost a tříslovinnou strukturu šampaňského, skrytou za jeho ovocností.
Ideální teplota podávání je 8 - 10°C.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...
Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.
2019 - současnost
"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.
Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.
Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.
1991 - 2019
Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.
Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“
Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.
Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.
Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.