Dom Pérignon P2 2006 (0,75l)

  • 1 z 4

Dom Pérignon vždy zraje alespoň osm let před uvedením na trh. Avšak každý rok je malé množství vína ponecháno na ještě delší zrání. Tento další čas strávený ve sklípcích produkuje složité, hluboce a koncentrované šampaňské nazývané Plénitude 2, druhý život Dom Pérignon. 


  • Na skladě
9 990 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Velikost lahve: 0,75l
Země původu: Francie
Oblast: Champagne
Barva / Typ: Bílé
Obsah cukru: Brut
Ročník: 2006
Balení: Holá láhev
 

P2

Dom Pérignon vždy zraje alespoň osm let před uvedením na trh. Avšak každý rok je malé množství vína ponecháno na ještě delší zrání. Tento další čas strávený ve sklípcích produkuje složité, hluboce a koncentrované šampaňské nazývané Plénitude 2, druhý život Dom Pérignon. Tento druhý ročník 2004 je podobný charakterem a strukturou prvnímu, který byl uveden na trh v roce 2013, ale je zesílen téměř ve všech ohledech. Je širší, hlubší, delší a intenzivnější.

 

Ročník

Po mimořádně tuhé a suché zimě přišly začátkem dubna silné mrazy, které způsobily značné ztráty na úrodě. Z jednoho extrému do druhého – koncem května se začaly zvyšovat teploty a vlna veder přinesla regionu Champagne nejteplejší léto za posledních 53 let. Zrání hroznů urychlilo vedro a k překvapení všech se 21. srpna začalo se sklizní. Byla to nejranější sklizeň v Champagne od roku 1822, která přinesla zralou a zdravou úrodu. 

Kontrastní povětrnostní podmínky během roku nakonec vedly k pozoruhodně šťavnatým, vysoce koncentrovaným hroznům, které připomínají legendární ročníky 1947, 1959 a 1976.

 

chuť

Aromata ovoce zůstávají diskrétní i u této druhé verze tohoto ročníku, avšak jsou jasněji definována s citrusovými tóny růžového grepového ovoce a krvavých pomerančů, které se jemně rozplývají do fíků. Díky dalšímu času strávenému na kvasinkách se minerálnost zvyšuje a přidává se k ní vznešená zralost, která je typická pro Dom Pérignon. Poté následují tóny kakaa, mokky, pražených ořechů, briošky a medu. 

Je to robustní víno, které vás osloví a vtáhne, je více hmatatelné a živé než aromatické. Oplývá velkorysostí a strukturoukteré se spojují v trvalý a elegantní závěr, podtrhnutý šťavnatými tóny lékořice.

 

Servírujte ideálně při 10–12 °C. Podávejte ve velké vinné sklence. Potenciál ke zrání při dobrém uchovávání v chladném temném místě bez vibrací je 10–15 let.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.