Dom Pérignon P2 2003 Magnum (1,5l) v dárkové krabičce
Popis
Po mimořádně tuhé a suché zimě přišly začátkem dubna silné mrazy, které způsobily značné ztráty na úrodě. Z jednoho extrému do druhého - koncem května se začaly zvyšovat teploty, které dosáhly mimořádně vysokých hodnot, a vlna veder přinesla regionu Champagne nejteplejší léto za posledních třiapadesát let a nejsušší léto za posledních deset let. Zrání hroznů bylo urychleno vedrem a k překvapení všech se 21. srpna začalo se sklizní. Byla to nejranější sklizeň v Champagne od roku 1822, která přinesla zralou a zdravou úrodu.
Buket se odhaluje ve spirále. Z květinové jemnosti lípy se vynořuje šedá, opečená, popelavě minerální chuť typická pro Dom Pérignon.
Je to fyzické víno, které vás osloví a vtáhne, je více hmatatelné a živé než aromatické. Jako vlna je postaveno na rytmickém vývoji – prorazí a pak se začne rozvíjet. Oplývá velkorysostí a strukturou, než se stáhne do hluboké, temné vertikality, která se pomalu táhne k hořkému, sapidnímu jódovému tónu na konci.
Dom Pérignon Vintage 2003 Plénitude 2 nabízí atraktivní možnosti párování s tradiční kuchyní ostrova Capri nebo Ischie: kachna, lehce grilovaná mladá koroptev se šťovíkem nebo králík na citronu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...
Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.
2019 - současnost
"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.
Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.
Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.
1991 - 2019
Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.
Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“
Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.
Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.
Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.